Skargi, wnioski i petycje

    Skargi, wnioski i petycje

    Skargi, wnioski i petycje

    Skargi i wnioski

    Podstawa prawna skarg i wniosków

    Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:

    • działu VIII ustawy z 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2021 roku, poz. 735) Dział VIII Skargi i wnioski;
    • rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 roku, poz. 46);
    •  w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie zasady składania skarg i wniosków reguluje Instrukcja określająca zasady załatwiania skarg i wniosków, informacji sygnalnych oraz petycji w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie, stanowiąca załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 166/2021 Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie z 10 września 2021 roku;

    Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez Dyrektora i pracowników Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie lub jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie (naczelników i pracowników urzędów skarbowych województwa zachodniopomorskiego oraz Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie), naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

    Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności, dotyczące Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie lub organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie, sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Jak złożyć skargę lub wniosek

    Skargę lub wniosek możesz:

    • przesłać listownie na adres: Izba Administracji Skarbowej, 70-525 Szczecin ul. F. D. Roosevelta 1,2;
    • złożyć osobiście w KancelariiIzby Administracji Skarbowej, przy ul. F. D. Roosevelta 1,2 w Szczecinie w godz. 7.00 – 15.00, pokój nr 9 (parter);
    • złożyć osobiście w siedzibie urzędu skarbowego lub przesłać na adres urzędu skarbowego, którego dotyczy skarga lub wniosek;
    • przesłać pocztą elektroniczną na adres:  ias.szczecin@mf.gov.pl (z podaniem adresu zamieszkania wnoszącego skargę lub wniosek);
    • przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej:e-PUAP;
    • złożyć ustnie do protokołu w siedzibie Izby Administracji Skarbowej, przy ul. F. D. Roosevelta 1,2 w Szczecinie we wszystkie dni powszednie w godzinach 8.00 – 15.00, a w poniedziałki od 15.00 do 16.30.

    W sprawach skarg i wniosków petenci przyjmowani są w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie przez:

    • Dyrektora i Zastępców Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie, po ustaleniu terminu spotkania telefonicznie lub osobiście z pracownikiem sekretariatu Dyrektora nr tel. 91 4803602, pokój nr 102 (I piętro);
    • upoważnionych przedstawicieli Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00,
    • dodatkowo w każdy poniedziałek w godz. 15.00 – 16.30.
    • Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, dyżur po godzinach pracy Izby odbywa się w najbliższym dniu roboczym.

    Skargi i wnioski dotyczące Izby Administracji Skarbowej w Szczeciniemożesz wnieść osobiście w siedzibie Ministerstwa Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa, od poniedziałku do piątku godz. 8.15 - 16.15 (środa 8.15-18.00).

    Skargi i wnioski dotyczące Izby Administracji Skarbowej w Szczeciniemożesz także przesłać do Ministerstwa Finansów:

    1. na wyżej wymieniony adres;
    2. faxem pod numer: 22 694-39-59;
    3. pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@mf.gov.pl (z podaniem adresu zamieszkania wnoszącego skargę lub wniosek);

    Ważne!

    Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.

    Zamieść w swojej skardze lub wniosku imię, nazwisko i adres. Jeśli tego nie zrobisz, pozostawimy pismo bez rozpoznania.

    Twoją skargę lub wniosek rozpatrzymy niezwłocznie. Mamy na to nie więcej niż miesiąc od dnia wpływu pisma do Izby. Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją sprawę.

    KLAUZULA INFORMACYJNA 

    dotycząca przetwarzania danych osobowych  w związku z wniesionymi do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie skargami, wnioskami i petycjami
    W związku z obowiązkiem stosowania od dnia 25 maja 2018 r. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1) zwanego dalej „RODO" poniżej przedstawiamy informacje o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:

    1.  Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie, ul. F.D. Roosevelta 1,2, 70-525 Szczecin.

    2.  Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych adres e- mail: iod.szczecin@mf.gov.pl.

    3. Podstawę prawną przetwarzania Pana/Pani danych osobowych stanowią obowiązujące przepisy prawa, tj. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735), rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. poz. 46) oraz  ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870 ) w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

    4. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ustanowionych w przepisach prawnych, o których mowa w pkt 3, związanych z rozpatrzeniem wniesionej przez Panią/Pana skargi wniosku lub petycji.

    5. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych w celu, o którym mowa w pkt 4, Pani/Pana dane osobowe:

    ·      mogą być przekazywane do organów administracji publicznej lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym, lub w ramach sprawowania władzy publicznej;

    ·      nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

    6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu określonego w pkt 4, a po tym czasie archiwizowane, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

    7. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji celu, o którym mowa w pkt 4, wynika z obowiązujących przepisów prawa wskazanych w pkt 3. W przypadku braku podania danych skarga, wniosek lub petycja nie będzie procedowana.

    8. Przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres oraz inne dane podane przez osobę składającą skargę, wniosek lub petycję do Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie.

    9.  W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:

    ·      prawo dostępu do swoich danych osobowych,

    ·      prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych,

    ·      prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych.

    10. Przysługuje Pani/Panu prawo także wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

     

    Petycje

    Podstawa prawna

    Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.

    Przedmiot petycji

    Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

    Sposób składania petycji

    Petycję można złożyć w następujący sposób:

    • przesłać listownie,
    • przesłać faksem,
    • przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP,
    • złożyć w formie pisemnej bezpośrednio w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie w godzinach pracy Izby.

    Petycji nie można złożyć telefonicznie.

    Wymogi formalne petycji

    Petycja powinna zawierać:

    • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
    • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji, wskazanie przedmiotu petycji,
    • jeżeli petycja składana jest w formie pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
    • jeżeli petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

    Składanie petycji w interesie podmiotu trzeciego

    Petycja może być składana w interesie podmiotu trzeciego za jego zgodą. W takim przypadku petycja powinna dodatkowo zawierać, oprócz spełnienia wymagań wymienionych w pkt 4:

    • imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
    • miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego,
    • adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
    • zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    Uwagi

    O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
    Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

     

    Petycja z 26 kwietnia 2017 r.

    Odpowiedź na petycję z 26 kwietnia 2017 r.

    Petycja z 24 lipca 2020 r. dotycząca likwidacji Punktu Obsługi Podatnika w Łobzie

    Odpowiedź na petycję z dnia 24 lipca 2020 r.

    Petycja dotycząca likwidacji Punktu Obsługi Podatnika w Łobzie z 27.07.2020

    Odpowiedź na petycję z 27 lipca 2020 r.

    Petycja z 28 kwietnia 2021 r.

    Odpowiedź na petycję z 28 kwietnia 2021 r.

    Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 28.02.2017 Data publikacji: 28.02.2017 07:35 Data ostatniej modyfikacji: 14.09.2021 11:27
    Autor: Maciej Koniuszewski Osoba publikująca: Maciej Koniuszewski Osoba modyfikująca: Maciej Koniuszewski
    Rejestr zmian