«Powrót

Świadczenie usług sprzątania w jednostkach KAS w woj. zachodniopomorskim

Świadczenie usług sprzątania w jednostkach KAS w woj. zachodniopomorskim

Świadczenie usług sprzątania w jednostkach KAS w woj. zachodniopomorskim

 

Świadczenie usług sprzątania w jednostkach KAS w woj. zachodniopomorskim

 

Znak: 3201-ILZ.260.1.2023

Nr ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej: Dz.U. S: 2023/S 094–289760

Tryb postępowania: przetarg nieograniczony o wartości większej niż progi unijne, określone w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 t.j.), określanej dalej jako Pzp.

Termin składania ofert: 16.06.2023 g. 9.00

Termin otwarcia ofert: 16.06.2023 g. 9.30

 

Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej

1.        Postępowanie prowadzone jest na elektronicznej Platformie Zakupowej Market Planet znajdującej się na stronie internetowej https://zamowienia-ias-szczecin.ezamawiajacy.pl (dalej jako „Platforma Zakupowa") pod nazwą postępowania: Świadczenie usług sprzątania w jednostkach KAS w woj. zachodniopomorskim. Bezpośredni link do postępowania:

https://zamowienia-ias-szczecin.ezamawiajacy.pl/pn/zamowienia-ias-szczecin/demand/notice/public/93981/details

2.        Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich złożenia na Platformie Zakupowej.

3.        Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów i oświadczeń jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U.2020.2415), składa się w zakresie i w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 70 ustawy Pzp.

4.        Zamawiający w uzasadnionych przypadkach dopuszcza również przekazywanie przez Zamawiającego i Wykonawców oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji (z wyłączeniem złożenia oferty wraz z oświadczeniem oraz oświadczeniem podmiotu trzeciego, jeżeli wykonawca będzie korzystał z potencjału innego podmiotu, zmiany bądź wycofania oferty) drogą elektroniczną na adres przetargi.ias.szczecin@mf.gov.pl.

5.        Wykonawca przystępując do postępowania zobowiązany jest zapoznać się z instrukcją korzystania z Platformy Zakupowej, która dostępna jest po bezpłatnym zalogowaniu, na stronie Platformy Zakupowej Market Planet oraz zobowiązany jest do zaakceptowania warunków korzystania z Platformy Zakupowej.

6.        Ogólne zasady korzystania z Platformy Zakupowej:

1)        zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Izby Administracji Skarbowej Szczecinie; https://zamowienia-ias-szczecin.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.

2)        Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania" zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się".

3)        Rejestracja konta Wykonawcy następuje automatycznie poprzez:

-       podpisanie się pod wnioskiem podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym) lub

-       kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu lub

-       jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie. Konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych.

4)        Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja".

7.        Wykonawcy przekazują wnioski o wyjaśnienie dokumentacji postępowania, za pośrednictwem Platformy Zakupowej przez opcję „zadaj pytanie lub przy użyciu zakładki „Korespondencja": w celu zadania pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika klawisz POTWIERDŹ, wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy "pytanie wysłane".

8.        Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma Zakupowa tel. +48 22 72 223 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl.

9.        Zamawiający zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U.2020.2452) - zwane dalej „Rozporządzeniem" określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego, jako:

1)        dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,

2)        dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć prócz podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem.

10.    Zamawiający, zgodnie z ww. Rozporządzeniem określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:

1)        Podłączenie do Internetu: min 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe);

2)        Komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;

3)        Wybrana przeglądarka wpierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge.

4)        Obsługa TLS 1.2., Obsługa Java Script, posiadanie programu do odczytu pików w formacie pdf.

11.    Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające prawidłowe złożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:

1)        Zainstalowaną bezpłatną wersję oprogramowania Oracle JAVA w wersji co najmniej 1.8.0_202 lub użycie JAVA w wersji oprogramowania OpenJDK wydanej na licencji GPL. Rekomendowaną wersją jest AdoptOpenJDK, dostępną na stronie https://adoptopenjdk.net;

2)        Podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę;

3)        Certyfikat kwalifikowany zainstalowany na komputerze, na którym Wykonawca będzie się logował do konta (certyfikat musi być widoczny w magazynie logicznym certyfikatów systemu Windows o nazwie „Osobisty").

12.    Informacje dotyczące odpowiedniego przygotowania stanowiska znajdują się na stronie: https://oneplace.marketplanet.pl/przygotuj-stanowisko-pc-wykonujac-ponizsze-kroki

13.    Zamawiający zgodnie z ww. Rozporządzeniem, określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż preferowanym formatem jest pdf.

14.    Zamawiający zgodnie z ww. Rozporządzeniem określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.: Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.

15.    Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu.

16.    Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.

17.    Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 6 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż na 14 dni przed upływem terminu składania ofert.

18.    Jeżeli zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 17, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert.

19.    W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust. 17, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert. 

20.    Przedłużenie terminu składania ofert, nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ, o którym mowa w ust. 17.

21.    Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże Wykonawcom za pośrednictwem Platformy Zakupowej, bez ujawniania źródła zapytania.

22.    W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ.

23.    W przypadku gdy zmiana treści SWZ jest istotna dla sporządzenia oferty lub wymaga od wykonawców dodatkowego czasu na zapoznanie się ze zmianą treści SWZ i przygotowanie ofert, zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny na zapoznanie się zmianą SWZ i przygotowanie oferty.

24.    W przypadku gdy zmiana treści SWZ prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający zamieści ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

25.    Zamawiający poinformuje wykonawców o przedłużonym terminie składania ofert poprzez zamieszczenie informacji na Platformie Zakupowej, na której została udostępniona SWZ.

26.    Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania wykonawców.

27.    Zamawiający urzęduje w następujących dniach (roboczych) i godzinach: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 14.00.

 

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Zgodniez art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO", Zamawiający informuje, że:

a)        administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Szczecinieul. Roosevelta 1,2, 70-525 Szczecin, NIP: 8511055992, REGON: 001020803 tel.(91) 48 03 602, e-mail: ias.szczecin@mf.gov.pl;

b)        współadministratorem danych  osobowych jest Minister właściwy do spraw finansów publicznych  ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa tel. (22) 694 55 55, e-mail: kancelaria@mf.gov.pl;

c)         kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych (IDO) w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie możliwy jest pod adresem e-mail: iod.szczecin@mf.gov.pl lub telefonem: (91) 48 03 755;

d)        dane osobowe zawarte w ofertach przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. bRODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;

e)        odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 t.j.);

f)          Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 oraz ust. 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

g)        obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 

h)        w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

i)          posiada Pani/Pan:

−     na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,

−     na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,

−     na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,

−     prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

j)          nie przysługuje Pani/Panu:

−     w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,

−     prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,

−     na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;

k)         odbiorcą Pani/Pana danych osobowych ponadto będzie spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako właściciel Platformy Zakupowej Market Planet, na której Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie prowadzi przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.

 

 

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 16.05.2023 Data publikacji: 16.05.2023 12:35 Data ostatniej modyfikacji: 31.08.2023 12:25
Autor: Krzysztof Pałamar Osoba publikująca: Monika Franków Osoba modyfikująca: Adam Prokopczuk
Rejestr zmian