«Powrót

Spotkanie z armatorami promowymi w IAS w Szczecinie

Spotkanie z armatorami promowymi w IAS w Szczecinie

Spotkanie z armatorami promowymi w IAS w Szczecinie

Spotkanie z armatorami promowymi w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie

W dniu 27 marca 2018 r. Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie była gospodarzem spotkania z przedstawicielami armatorów obsługujących przewozy promowe w portach morskich w Świnoujściu oraz Kołobrzegu.
Było ono poświęcone zagadnieniu przyszłej integracji środowiska informatycznego administracji morskiej tzw. Maritime National Single Window (MNSW) z systemami Krajowej Administracji Skarbowej, budowanymi w ramach Programu Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC).

W spotkaniu, ze strony KAS uczestniczyli przedstawiciele trzech jednostek organizacyjnych KAS (IAS w Szczecinie, IAS w Olsztynie, IAS w Gdańsku), reprezentujący łącznie trzy Podprojekty w ramach PUESC: PUESC.P4.2 Platforma Koordynacji i Wymiany Danych – Single Window, PUESC.P4.7 Awizacja Towarów i Osób oraz PUESC.P4.5 Cyfrowa Granica. Wszystkie te Podprojekty docelowo będą beneficjentami możliwej przyszłej automatyzacji wysyłania informacji wynikających z formalności sprawozdawczych dot. statków.
 

Współprowadzącymi spotkanie byli reprezentanci administracji morskiej (Urząd Morski w Szczecinie, Urząd Morski w Gdyni). Celem spotkania była prezentacja kierunków rozwoju i etapów realizacji rozpoczętych inicjatyw związanych z instrumentami „Single Window" w obrocie morskim oraz wypracowanie modelu współpracy umożliwiającego optymalne wdrożenie przyszłych rozwiązań, tak aby były one korzystne zarówno z punktu widzenia działania administracji, jak i prowadzonej przez podmioty działalności gospodarczej w obszarze przewozów promowych.

Wśród możliwych korzyści po stronie podmiotów, w sytuacji podjęcia przez nich decyzji o automatycznym połączeniu systemów armatorskich z MNSW wskazano w szczególności oszczędność czasu wynikającą z krótszego procesu awizacji statku oraz składanie danych tylko raz. Zapewni to możliwość reużywania danych przez wszystkie właściwe administracje (w tym KAS), które tych danych potrzebują do realizacji nałożonych obowiązków, eliminującą konieczność wielokrotnego składania przez podmioty tych samych danych.