Rejestry i archiwa

    Rejestry i archiwa

    Rejestry i archiwa

    Urząd Skarbowy prowadzi następujące ewidencje:

    • Ewidencja podatników i płatników - prowadzona w systemie informatycznym Poltax,
    • Ewidencja zobowiązanych - prowadzona w systemie informatycznym Egapoltax,
    • Rejestr podatników podatku od towarów i usług - prowadzony w systemie informatycznym Poltax,
    • Rejestr wydanych zaświadczeń,
    • Rejestr czynności cywilnoprawnych w systemie informatycznym Czynności Majątkowe,
    • Rejestry prowadzonych i załatwionych spraw,
    • Rejestr aktów notarialnych,
    • Rejestr zaewidencjonowanych kas fiskalnych,
    • Rejestr kontroli podatkowych,
    • Ewidencja mandatów.

    Podstawę oraz zasady prowadzenia przez Urząd Skarbowy rejestrów i ewidencji regulują następujące przepisy:

    • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zmianami),
    • ustawa z dnia 13 października 1995 r. o ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (tekst jednolity: Dz. U. z 2020, poz. 170),
    • ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 351 ze zmianami),
    • ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 742 ze zmianami),
    • zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej (Dz. Urz. MRiF poz. 43).
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 28.05.2015 Data publikacji: 28.05.2015 13:29 Data ostatniej modyfikacji: 11.01.2021 13:11
    Autor: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wałczu Osoba publikująca: Aneta Bernacka Osoba modyfikująca: Anna Raca
    Rejestr zmian