Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym w Świnoujściu możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
- telefonicznie – pod numerem telefonu: (91) 322-02-47
- telefonicznie – pod numerem telefonu 22 460 59 90 - wybierz 0
Urząd Skarbowy w Świnoujściu przyjmuje umówionych klientów w:
- poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
- wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.
Skargi i wnioski
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Świnoujściu przyjmuje obywateli w sprawie skarg i wniosków:
w poniedziałki w godz. 7.00 – 15.00 pok. 129, w godzinach późniejszych po wcześniejszym uzgodnieniu terminu pod numerem telefonu (91) 3220257.
(w przypadku gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjęcia skarg i wniosków po godzinach pracy Urzędu odbywają się w najbliższy dzień roboczy po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu)
Skargi i wnioski można również składać:
- w Wieloosobowym Stanowisku Sekretariatu:
od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 15.00 pok. 107,
- w Biurze Obsługi Podatnika:
w poniedziałki w godz. 15.00 – 18.00.
Skargi i wnioski obywateli oraz organizacji społecznych dotyczące w szczególności:
- zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników,
- naruszenia praworządności lub interesów skarżących, a także
- przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw, zgłaszane do
Skargi i wnioski dotyczące działania Urzędów Skarbowych województwa zachodniopomorskiego i Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie przyjmowane są w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie przy ul. Roosevelta 1,2, przez:
- Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie i jego Zastępców w dniach i godzinach uzgodnionych telefonicznie lub osobiście z pracownikiem sekretariatu Dyrektora nr tel. 91 4803602, pokój nr 102 (I piętro) lub na wniosek,
- Upoważnionych przedstawicieli Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie
• w każdy poniedziałek w godz. : 7.00 – 16.00
• od wtorku do piątku w godz. : 7.00 - 15.00
w pokoju nr 001 (parter), nr tel. 91 48 03 718
Skargi i wnioski pisemne należy składać w Kancelarii Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie (pokój 028), za pośrednictwem organu I instancji, przesyłać pocztą lub Elektroniczną Skrzynką Podawczą e-PUAP Izby.
Skargi i wnioski nie są przyjmowane telefonicznie.
W skardze lub wniosku należy zamieścić imię i nazwisko i adres. Brak tych elementów skutkuje pozostawieniem skargi lub wniosku bez rozpatrywania.
Petycje
1. Podstawa prawna: : ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach
2. Przedmiot petycji:
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
3. Petycję można złożyć w następujący sposób:
- przesłać listownie,
- przesłać faksem,
- przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług
administracji publicznej ePUAP,
- złożyć w formie pisemnej bezpośrednio w Urzędzie Skarbowym w Świnoujściu w godzinach pracy urzędu.
Petycji nie można złożyć telefonicznie
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.