Centrum Obsługi przy Urzędzie Skarbowym w Drawsku Pomorskim

    Centrum Obsługi przy Urzędzie Skarbowym w Drawsku Pomorskim

    Centrum Obsługi przy Urzędzie Skarbowym w Drawsku Pomorskim

    Od 1 września Administracja Podatkowa uruchomiła centra obsługi. To nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy będą mogli załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, będzie można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy.

     

    Dotychczas podatnik mógł załatwiać sprawy tylko w swoim urzędzie skarbowym, w zależności od miejsca zamieszkania lub siedziby. Było to szczególnie uciążliwe dla tych, którzy pracują lub studiują z dala od domu. Uzyskanie np. zaświadczenia wymagało nawet kilkusetkilometrowej podróży.
    Od września, wystarczy wizyta w jednym z 50 centrów obsługi.

    W województwie zachodniopomorskim centa obsługi funkcjonują w :

    • Centrum obsługi przy Urzędzie Skarbowym w Drawsku Pomorskim, ul. Piłsudskiego 35, 78-500 Drawsko Pomorskie,
    • Centrum obsługi przy Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Koszalinie, ul. Przemysłowa 3, 75-216 Koszalin

    Więcej informacji na temat centrów obsługi na Portalu Podatkowym (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).

    Wykaz centrów obsługi funkcjonujących w kraju na Portalu Podatkowym (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).

     

    W centrach obsługi pracownicy Administracji Podatkowej będą przyjmować podania i deklaracje, wydawać zaświadczenia, informować podatników o ich prawach i obowiązkach.

    Centra ułatwią przedsiębiorcom, szczególnie tym najmniejszym, dostęp do usług Administracji podatkowej, Służby Celnej oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Oprócz spraw realizowanych dotychczas przez urzędy skarbowe przedsiębiorcy będą mogli m.in.:

    • złożyć deklaracje uproszczone z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego AKC-U od samochodów osobowych lub uzyskać potwierdzenie zapłaty akcyzy,
    • złożyć dokumenty ubezpieczeniowe (zgłoszeniowe i rozliczeniowe ),

    W centrach obsługi podatnicy będą mogli także skorzystać z pomocy asystenta podatnika.

    Przesunięcie terminu wejścia w życie ustawy o administracji podatkowej.

    W dniu 24 grudnia 2015 r. ogłoszona została ustawa z dnia 16 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o administracji podatkowej oraz ustawy o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dziennik Ustaw 2015 poz. 2184). Nowelizacja ustawy zakłada przesunięcie terminu wejście w życie części artykułów ustawy o administracji podatkowej z dniem 1 lipca 2016 r. Więcej informacji w komunikacie.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 09.10.2015 Data publikacji: 09.10.2015 14:14 Data ostatniej modyfikacji: 31.10.2016 13:58
    Autor: Maciej Koniuszewski Osoba publikująca: Maciej Koniuszewski Osoba modyfikująca: Anna Raca
    Rejestr zmian