Skargi, wnioski i petycje

    Skargi, wnioski i petycje

    Skargi, wnioski i petycje

    Skargi i wnioski

    Skargi i wnioski mogą dotyczyć:
    • komórek organizacyjnych Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie;
    • pracowników Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie.

    Co może być przedmiotem skargi

    Przedmiotem skargi mogą być sprawy związane m.in. z:
    • zaniedbaniem lub nienależytym wykonywaniem zadań;
    • naruszeniem praworządności lub Twoich interesów;
    • przewlekłym lub biurokratycznym załatwianiem spraw.

    Co może być przedmiotem wniosku

    Przedmiotem wniosku mogą być sprawy dotyczące:
    • ulepszenia organizacji;
    • wzmocnienia praworządności;
    • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
    • ochrony własności;
    • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Jak i gdzie złożyć skargę lub wniosek

    Skargę lub wniosek możesz złożyć:
    • listownie – na adres: Zachodniopomorski Urząd Celno-Skarbowy w Szczecinie, ul. Małopolska  44, 70-515 Szczecin;
    • faksem – pod nr 91 433 46 50;
    • pocztą elektroniczną – na adres: sekretariat.zachodniopomorski.ucs@mf.gov.pl;
    • elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /uxokn7175e/SkrytkaESP;
    • osobiście - pisemnie w Kancelarii Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego:
      o w Szczecinie przy ul. Małopolskiej 44;
      o w Szczecinie przy ul. Żołnierskiej 45;
      o w Koszalinie przy ul. Racławickiej 3-5.

    Skargi i wnioski dotyczące działania Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie przyjmuje również bezpośrednio Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie:
    • listownie – na adres: Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie, ul. F.D. Roosevelta 1,2, 70-525 Szczecin;
    • pocztą elektroniczną – na adres: ias.szczecin@mf.gov.pl;
    • elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /nd9v6m8e1t/SkrytkaESP;
    • osobiście - pisemnie w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie;
    • ustnie do protokołu w siedzibie Izby Administracji Skarbowej, przy ul. F.D. Roosevelta 1,2 w Szczecinie:
      o od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00;
      o w każdy poniedziałek od godziny 15:00 do 16:30 ( jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie skarg, wniosków i informacji sygnalnych po godzinach pracy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie odbywa się w najbliższym dniu roboczym).
    Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.

    Wymogi formalne skargi i wniosku

    W skardze lub wniosku zamieść:
    • imię i nazwisko albo nazwę wnoszącego skargę lub wniosek;
    • adres (nazwę miejscowości i ulicy, numer domu i lokalu oraz kod pocztowy).
    Nie będziemy rozpatrywali skarg i wniosków, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.

    Termin i sposób załatwienia skargi lub wniosku

    Twoją skargę lub wniosek w ciągu 7 dni przekażemy do rozpatrzenia Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie. Izba ma na to nie więcej niż miesiąc od dnia wpływu pisma.
    Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją skargę lub wniosek.

    Skargi i wnioski w Zachodniopomorskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Szczecinie

    W sprawach skarg i wniosków klienci przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu i jego Zastępców w godzinach pracy Urzędu, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania (telefonicznie lub osobiście) z pracownikiem sekretariatu Naczelnika nr tel. 91 43 19 130/140, pokój nr 1.11 (I piętro);

    Podstawa prawna

    Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:
    • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Dział VIII Skargi i wnioski;
    • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Petycje

    Co może być przedmiotem petycji

    Przedmiotem petycji może być żądanie, które dotyczy:
    • zmiany przepisów prawa;
    • podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej:
      o podmiotu wnoszącego petycję;
      o życia zbiorowego lub
      o wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, które wymagają i mieszczą się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

    Jak i gdzie złożyć petycję

    Petycję możesz złożyć:
    • listownie – na adres: Zachodniopomorski Urząd Celno-Skarbowy  w Szczecinie, ul. Małopolska  44, 70-515 Szczecin;
    • faksem – pod nr 91 433 46 50;
    • pocztą elektroniczną – na adres: sekretariat.zachodniopomorski.ucs@mf.gov.pl;
    • elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /uxokn7175e/SkrytkaESP;
    • osobiście – pisemnie, w Kancelarii Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego:
      o w Szczecinie przy ul. Małopolskiej 44;
      o w Szczecinie przy ul. Żołnierskiej 45;
      o w Koszalinie przy ul. Racławickiej 3-5.
    Petycji nie możesz złożyć telefonicznie.

    Wymogi formalne petycji

    Petycja powinna zawierać:
    • imię, nazwisko lub nazwę podmiotu, który wnosi petycję – jeżeli petycję wnosi grupa podmiotów, wskaż oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot, który wnosi petycję;
    • miejsce zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adres do korespondencji – jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, wskaż miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji;
    • przedmiot petycji;
    • w przypadku formy pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów);
    • w przypadku formy elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

    Petycja w interesie podmiotu trzeciego

    Petycję możesz złożyć w interesie podmiotu trzeciego – za jego zgodą. W takim przypadku, oprócz wymogów formalnych, powinna ona dodatkowo zawierać:
    • imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego;
    • miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego;
    • adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego;
    • zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    Ważne

    O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
    Nie będziemy rozpatrywali petycji, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.

    Podstawa prawna

    Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 16.02.2017 Data publikacji: 16.02.2017 14:06 Data ostatniej modyfikacji: 16.12.2022 13:29
    Autor: Agnieszka Ciechan-Podolska Osoba publikująca: Agnieszka Ciechan-Podolska Osoba modyfikująca: Anna Raca